Labioplastyka - korekta warg sromowych

Labioplastyka jest chirurgicznym zabiegiem kosmetycznym, który ma na celu zmniejszenie rozmiaru wewnętrznych (mniejszych) warg sromowych. Ze względu na fakt, iż ich wygląd w nierzadkich przypadkach jest przyczyną wstydu i dyskomfortu kobiet, ich ewentualna korekta pozwala na przywrócenie pacjentce pewności siebie oraz poprawy samopoczucia.

Jednakże nie tylko względy estetyczne determinują pacjentki do wykonania labioplastyki. W wielu przypadkach wargi sromowe mogą być również przyczyną dyskomfortu fizycznego kobiet, w tym także w trakcie wykonywania przez nie standardowych czynności życia codziennego takich jak jazda na rowerze, spacer, współżycie fizyczne itp. Dochodzić zatem może do obtarć, uszkodzeń wrażliwych części intymnych.

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Procedura trwa ok. 60min. Po zabiegu nie jest wymagana hospitalizacja i pacjentka po jego zakończeniu wraca do domu. Należy spodziewać się konieczności regularnego stosowania leków przeciwbólowych przez kilka dni po zabiegu. Kontrola planowana jest zwykle po ok. 2 tygodniach.

W naszej klinice zabieg labioplastyki wykonujemy techniką klasyczną. Zaletą tej metody jest najszybszy czas gojenia oraz fakt, że oprócz zmniejszenia wymiaru pionowego wargi usuwane są tkanki przebarwione, często pogrubiałe i pofałdowane co często jest najważniejszym i najbardziej oczekiwanym przez pacjentkę efektem operacji.

Ginekologia Estetyczna