Kwas polimlekowy

Jest to terapia pobudzająca komórki skóry do produkcji kolagenu. Kwas polimlekowy (Sculptra) ma wyjątkowe właściwości. Chociaż nie jest klasycznym wypełniaczem to przywraca utraconą objętość. Równie cenną cechą preparatu jest zdolność poprawy jakości skóry.

Mechanizm działania

Jego działanie polega na pobudzaniu komórek do produkcji kolagenu. W konsekwencji pozwala na wytworzenie nowej, własnej tkanki organizmu. Zmienia się w ten sposób grubość, sprężystość i jędrność skóry. W miarę upływu czasu ubytki kolagenu są coraz bardziej widoczne. Powstający kolagen uzupełnia niedobory w skórze, wyrównując głębokie zmarszczki i fałdy. Preparat działa stopniowo, przywracając to, co zostało utracone. Pozwala na uzyskanie efektu podparcia i eliminację „cieni” na twarzy oraz wyraźną poprawę konturu. Preparat ten na świecie stosowany od 1999 roku, zastosowany u ponad 150 000 pacjentów a więc dobrze przebadany i sprawdzony. W zależności od wieku i oczekiwanych efektów ilość wykonywanych zabiegów wynosi od 1 (profilaktycznie) do 4 (u osób starszych). Efekty narastają po każdym zabiegu, odstępy między zabiegami to ok. 4-6 tyg. Otrzymane rezultaty utrzymują się ok. 2 lata, po tym okresie wskazane są zabiegi podtrzymujące.

Bezpośrednio po zabiegu bardzo ważny jest masaż leczonych okolic w celu równomiernego rozprowadzenia preparatu. Masaż musi być powtarzany przez 2 tygodnie co najmniej 2 razy dziennie. Zabiegi można wykonywać w odstępach 2-3 miesięcznych. Po zakończeniu leczenia efekty mogą utrzymywać się od 1 roku do 2 lat .

Wskazania:

• zmniejszona objętość tkanek dolnej części twarzy z cechami wiotkości skóry,
  • zbyt płaska okolica jarzmowa,
  • zapadnięte policzki,
  • zapadnięta okolica skroniowa,
  • głębokie fałdy nosowo-wargowe,
  • nieregularny zarys żuchwy,
  • wiotka skóra szyi

Efekty

Efekt kuracji to pełniejszy kształt twarzy oraz naturalnie gładsza i młodsza skóra z wyraźnie zredukowanymi liniami, bruzdami, zmarszczkami i fałdami. Rezultaty zabiegu utrzymują się 2 – 3 lata (potwierdzone badaniami klinicznymi). Najczęściej dla uzyskania pełnego efektu potrzebne są 2-3 zabiegi w odstępach 1-6 m-cy.

Przeciwwskazania:

• ostre i przewlekłe choroby skóry,
  • skłonność do tworzenia keloidów,
  • choroby tkanki łącznej,
  • ciążę i karmienie piersią.
  • choroby nowotworowe
  • choroby autoimmunologiczne